Ízületgyulladás

A kutyájának ízületgyulladása van?

Legjobb barátjával, a kutyával sokkal könnyebb lenne minden, ha beszélni tudna. Sajnos nem tudja elmondani, hogy fájdalmat érez, ha túl sokat szaladgál, vagy ha a lépcsőn felmegy. Ezért Önnek kell felismernie a fájdalom első jelét, azt, hogy kedvence nem szívesen mozog. A kedvetlenség, bicegés vagy sántítás az ízületi gyulladás (osteoarthritis) első jelei lehetnek. Senki nem ismerheti úgy a kutyáját, mint Ön. Ha észleli a fájdalom első tüneteit, vigye kedvencét állatorvoshoz!

Tények

• Az osteoarthritis minden ötödik felnőtt kutyát érint, és ez csak a megállapított esetek száma. Sok kutyánál a betegséget nem diagnosztizálják, mert a tulajdonos a mozgásban bekövetkező változásokat az állat korának, vagy túlsúlyának tulajdonítja. Pedig a kötött mozgás hátterében leggyakrabban ízületgyulladás van.
  • A betegség bármelyik kutyában kialakulhat, jóllehet előfordulása túlsúlyos és idősebb állatokban gyakoribb.

Figyeljen a következő tünetekre!

• A kutya vonakodik a sétától, a kocsiba való beugrástól, a lépcsojárástól, ugrálástól vagy játéktól.
  • Biceg vagy sántít.
  • Séta közben lemaradozik.
  • Fekvő vagy ülő helyzetből nehezen áll fel.
  • Simogatáskor nyüszítéssel, ugatással jelzi a fájdalmat.
  • Személyisége megváltozik, túl csendes vagy agresszív lesz.
  • Nem szereti már, ha simogatják.
  • A hideg, a hirtelen időjárás változások, a frontok vagy a több mozgás a tüneteket súlyosbítják.
  • A tünetek reggel súlyosabbak, majd lassan az ízület bejáródik.

A korai megállapítás nagyon fontos!

Higgyük el, hogy az ízületgyulladás pontosan annyira fáj a kutyájának, mint nekünk, embereknek! Az Ön odafigyelése különösen fontos kutyája egészsége szempontjából. Hiszen minél korábban derül fény valamilyen problémára, az annál korábban és hatékonyabban orvosolható. Az ízületgyulladás felismerésekor azonnal keressük fel állatorvosunkat. Ő ismertetni fogja a betegség kezelésével kapcsolatos lehetoségeket. Így megkíméljük kedvenceinket a szenvedéstol.

Az ízületgyulladás kezelése

A megfelelő diéta segíti a kutya ízületeket nem terhelő súlyának kialakítását. Az ízületgyulladások által okozott folyamatos fájdalom tüneti kezelést igényel, azaz gyulladás- és fájdalomcsillapító készítményekkel kezeljük az állatot. Ha az állat nem érez fájdalmat, sokkal jobban érzi magát, életminősége javul!

kisállatgyógyász, klinikus szakállatorvos