Támadnak a szúnyogok

A tavaszi esőzéseket és nyári áradásokat követően az ártereken, vízgyűjtőkben, pocsolyákban, összefolyó felszíni vizekben ideális helyet találnak a szúnyogok szaporodásukhoz. A felmelegedés hatására naponta több milliónyi rajzik ki. A hajnali és a kora esti órákban a legaktívabbak, sűrű szúnyogfelhőt képezve keresik fel áldozataikat. Az agresszív szúnyogtámadások nem kímélnek senkit. A szúnyogok zümmögése kifejezetten idegesítő, csípésük azon túl, hogy kellemetlenül fájdalmas még féreg-parazitózisok forrása is lehet.

Más vérszívó parazitákhoz hasonlóan a szúnyogok is köztigazdái lehetnek bizonyos kórokozóknak. Ez a született kellemetlenkedő ugyanis emberre és kutyára is veszélyes férgeket terjeszthet. A szúnyogok a vérrel szívják magukba a kórokozók fejlődési alakjait (lárváit), és “oltják” tovább a következő megcsípett áldozatukba: az egészséges állatba vagy akár az emberbe. Innentől kezdve csak idő kérdése, hogy a betegségre jellemző tünetek megjelenjenek.

A szúnyogok által terjesztett fonalférgek közül a szívféreg és a bőrféreg kutyára, macskára, vadászgörényre és az emberre nézve is veszélyes. A kutya szívférge az eb szívében fejlődik ki és okoz évekig tartó szenvedést, melynek végeredménye gyakran halálos kimenetelű. A borférgesség esetében a borféreg mind az állatok, mind az emberek esetében a bőr alatti kötőszövetben “tanyázik” és idéz elő csomóképzodéssel járó elváltozást. A bőrférgesség kutyáról emberre is terjed (ún. zoonózis).

Ezen nyilvánvaló okok miatt a szúnyogcsípést mindenképpen meg kell előzni. Kutyánk egészségének megőrzése érdekében a szúnyogellenes kezelésnek repellens hatásúnak (vérszívást, táplálkozást megakadályozó) kell lennie! Kutyánkon érdemes olyan készítményt használni, amely a szúnyogokon kívül más vérszívók, például kullancsok, bolhák és füleket megtámadó vérszívó legyek ellen is hatékony.

A szúnyogokkal és az általuk terjesztett kórokozókkal, valamint a szúnyogellenes kezeléssel kapcsolatban forduljon állatorvosához.